گلند کابل W&E

گلند کابل W&E

گلند کابل W&E

گلند کابل W&E وسیله ای است که برای اتصال امن انتهای کابل به یک وسیله که عموما تابلوبرق، جعبه تقسیم و یا محفظه روشنایی برق است، کاربرد دارد. هدف استفاده از گلندها جلوگیری از ورود گرد و غبار، آب، روغن، مواد شیمیایی، و حشرات به درون محفظه های مورد نصب است. این وسیله به گونه ای طراحی شده که بعد از ورود کابل به گلند و رد شدن آن از واشر محافظ کابل، علاوه بر آب بندی تابلو یا محفظه در محل ورود کابل، از آسیب دیدن کابل توسط بدنه تیز و فلزی دستگاه، تابلو، یا محفظه ای که سوراخ جهت عبور کابل در آن ایجاد شده است، جلوگیری می کند.

اجزا مختلف گلند کابل

گلندها ساختار تقریباً ساده ای دارند و از اجزاء پیچیده ای تشکیل نشده اند. این ابزار ساخته شده از یک بدنه به همراه چنگال که وظیفه حفظ ساختار و ایجاد استحکام در برابر بارهای خارجی را بر عهده دارد. اجزا دیگر آن شامل درپوش، واشر محافظ کابل، واشر آب بندی و مهره تثبیت کننده می باشد.

انواع گلند کابل W&E

گلند‌ها از نظر جنس به دو صورت پلاستیکی و فلزی (برنجی) در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند که انتخاب هر گلند بر اساس سطح مقطع کابل مورد نظر توسط کاربران صورت می گیرد. در اینجا به معرفی انواع گلند کابل W&E می پردازیم :

گلند پلاستیکی با استاندارد رزوه (PG)

گلندهای PG استاندارد در 11 سایز متفاوت و برای انواع سیم و کابل ، تولید می‌شود. تمام اجزا این نوع از گلند از جنس نایلون 66 بوده که علاوه بر خاصیت ضداشتعال، قابلیت اشتعال خاموش شونده نیز دارند.

گلند پلاستیکی با رزوه استاندارد PG معمولا توانایی کار در دمای 40- تا 100 درجه را داشته که می‌تواند دمای 120 درجه سانتی‌گراد را به‌ صورت لحظه ‌ای تحمل کند. گلندهای PG تنها به رنگ طوسی ساخته می شوند.

گلند پلاستیکی با استاندارد رزوه متریک (M)

گلندهای استاندارد متریک یا میلی متر در ۸ سایز تولید می شوند و تمامی ویژگی های آن مشابه گلند پلاستیکی M است. رنگ این گلندها مشکی بوده و جنس بدنه آن ها از نوع خاموش شونده و غیرقابل اشتعال است.

گلند برنجی با استاندارد رزوه (PG)

گلند فلزی PG در ۱۱ سایز مختلف تولید می شود که هر سایز، بازه قطری کابل مخصوص به خود را پوشش می دهد. با عملیات تنش زدایی روی این گلندهای برنجی و روکش نیکل، از خوردگی و زنگ زدگی گلند جلوگیری می شود.

این دسته از گلندهای فلزی عمدتا در محیط بیرونی که بازه دمایی وسیعی داشته و به طور مداوم تحت اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید می باشد، به کار می روند.

گلند برنجی با رزوه استاندارد متریک (M)

واحد اندازه گیری گلند برنجی M براساس متریک (میلی متر) می باشد. این دسته از گلندهای فلزی در 10 سایز مختلف تولید میشود و تمام ویژگی های گلند فلزی M را دارد.

گلند سرگرد

گلند سرگرد W&E در دو صورت پلاستیکی و فلزی تولید می شوند. تمامی ویژگی های فوق در انواع مختلف گلندهای سرگرد پلاستیکی و فلزی وجود دارد.

گلند آرموردار

گلند آرموردار W&E نوع دیگری از گلند مجموعه وبرا می باشد. در گلندهای آرموردار یک پوشش غلاف گونه دور کابل ها کشیده شده و گلند روی آن قرار می­‌گیرد. هدف از قرار گیری این پوشش، حفاظت بیشتر کابل ها از آسیب دیدگی است. این گلندها از نوع فلزی (برنجی) موجود می باشند.

گلند آرموردار ضد انفجار (EX)

گلند های آرموردار ضد انفجار برای کابل های دارای محافظ استفاده می شوند. این گلندها از جنس برنج یا فولاد ضد زنگ بوده و در صورت نیاز و به درخواست کاربران با نیکل آبکاری می شود. این مدل از گلند ها در انواع 5 و 7 لایه برای مهار کردن، در قید و بند قرار دادن آرمورهای کابل به کار میرود.

قیمت و خرید انواع گلند کابل

مجموعه وبرا الکتریک با نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت در زمینه تولید و توزیع تجهیزات الکتریکی، به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین تامین کنندگان این تجهیزات در صنعت برق است. هدف ما در این مجموعه ارائه خدمات به مشتریان و رعایت اصل کیفیت بالا همراه با قیمت مناسب می باشد.

شما می توانید برای مشاهده قیمت و خرید انواع گلند کابل W&E ، از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.