شماره و حروف سیم فشاری

شماره و حروف سیم فشاری

شماره‌گذاری سیم‌ها توسط شماره و حروف سیم یکی ازضروری‌ترین کارهایی است که در فرآیند سیم کشی باید انجام شود. هدف از این کار، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت انجام کار در سرویس ها، نگهداری، عیب یابی و تعویض قطعات الکتریکی می باشد. حروف و شماره سیم در دو نوع فشاری و حلقوی وجود دارد که در این مقاله از وبرا الکتریک قصد داریم شما را با حروف و شماره سیم فشاری W&E به طور کامل آشنا کنیم.

مطالعه بیشتر : شماره و حروف سیم حلقوی W&E – مشخصات و قیمت

حروف و شماره سیم فشاری یا باز

حروف و شماره سیم فشاری یا باز یکی از تجهیزات الکتریکی است که برای جدا سازی و نشانه گذاری بر روی سیم و کابل های برق استفاده می شود.

شماره سیم های فشاری به صورت حلقه های توخالی و شیارداری می باشند که بدون جداسازی سیم از محل اتصال، دور سیم حلقه شده و جایگذاری می شوند. این محصول به دو صورت شماره سیم و حروف سیم می باشد. بر روی هر کدام از آن ها، حروف A الی Z و اعداد ۰ الی ۹ از قبل چاپ شده است. کاربران به منظور ایجاد لیبل مورد نظر خود می توانند حروف و اعداد را  کنار یکدیگر قرار دهند و کابل های مصرفی خود را از یکدیگر تفکیک کنند.

شماره سیم های فشاری به صورت کد-رنگ شده می باشند، به این معنی که هر عدد، رنگ مخصوص خود را دارد. اما حروف سیم فشاری فقط در رنگ زرد تولید و در اختیار کاربران قرار می گیرد.

علائم و حروف نیز با رنگ مشکی بر روی این محصولات هک شده به صورتی که حتی در نور کم هم قابل رویت می باشد.

جنس شماره سیم فشاری W&E

یکی دیگر از محصولاتی که توسط مجموعه وبرا الکتریک تولید و توزیع می شود، شماره و حروف سیم فشاری W&E می باشد.

این محصول از بهترین مواد PVC گرید نرم و مقاوم در برابر اسید، روغن، گریس و مواد شیمیایی تولید شده است. همچنین با توجه به انعطافی بالایی که دارد به کاربران اجازه می دهد تا در طیف گسترده ای از سیم ها و کابل ها از آن ها استفاده کنند.

نحوه نصب حروف سیم فشاری

برای نصب شماره و حروف سیم فشاری، ابتدا باید قطر کابل و یا سیم را در نظر گرفت. سپس شماره یا حروف سیم متناسب با کابل مصرفی را انتخاب کرده و آن را از قسمتی که شیار دارد، با فشار کمی بر روی سیم نصب کرد.

نحوه عملکرد شماره و حروف سیم فشاری بدین صورت است که ابتدا و انتهای یک سیم را با شماره سیم های مشابه مشخص می کند. بدین صورت از سردرگمی در میان انبوهی از سیم ها و کابل های آشفته که ابتدا و انتهایشان مشخص نیست، جلوگیری می کند.

تفاوت شماره سیم باز با حلقوی

شماره سیم های فشاری تفاوت چندانی با شماره سیم حلقوی نداشته و در بعضی مواقع حتی شباهت هایی نیز دارند. اصلی ترین تفاوت این دو نوع شماره سیم در نحوه نصب آن ها است.

حروف و شماره سیم فشاری نصب می تواند بعد یا قبل از اتصال سیم انجام می شود. در حالی که در شماره و حروف سیم حلقوی ابتدا باید آن را در سیم قرار داده و سپس اقدام به اتصال سیم ها کرد. در شماره سیم های فشاری یک شیار وجود دارد که تنها با فشار دادن این ابزار نصب صورت می گیرد.

تفاوت دیگر شماره سیم باز با حلقوی این است که در شماره سیم های حلقوی هیچ گونه دستکاری در شماره گذاری نمی تواند صورت بگیرد، در حالی که در نوع فشاری به این صورت نبوده و به سرعت می توان آن ها را عوض کرد.

همچنین نوع فشاری یا باز شماره سیم های برق در بازار نسبت به حلقوی قیمت بیشتری دارند.

انواع حروف و شماره سیم فشاری W&E

به طور کلی انواع حروف و شماره سیم فشاری W&E براساس سایز در سه دسته تولید و در بازار عرضه می شوند.

کد کالا حروف سیم فشاری کد کالا شماره سیم فشاری بازه سایز سیم  مورد نصب   عرض علائم تعداد در هر جعبه
mm2 AWG mm شاخه عدد
KE1 KM1 2.2-2.8 0.5-1 #20-#18 2.9 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 A,B,C,D,E,F,…,X,Y,Z , \ , / ,- , + <blank> 10 200
KE2 KM2 3-3.6 1.5-2.5 #16-#14 2.8 10 200
KE3 KM3 4.2-5.1 4-6 #12-#10 2.9 10 200

مزایای استفاده از حروف و شماره سیم باز

  • صرفه جویی در قیمت
  • امکان کد گذاری سیم و کابل ها
  • بالا بردن سرعت انجام کار در عیب یابی و تعویض قطعات
  • کاهش خطرات و حوادث ناشی از سیم کشی و اتصالات

قیمت و خرید انواع شماره سیم فشاری

مجموعه وبرا الکتریک با نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت در زمینه تولید و توزیع تجهیزات الکتریکی، به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین تامین کنندگان این تجهیزات در صنعت برق شناخته شده است. هدف ما در این مجموعه ارائه خدمات به مشتریان و رعایت اصل کیفیت بالا همراه با قیمت مناسب می باشد.

شما می توانید برای مشاهده قیمت و خرید حروف و شماره سیم فشاری برند W&E، از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.